Monday, July 8, 2013

Amee Sakit Dada - 1

Bapak mana yang tak risau bila anak mengadu sakit.

Kalau demam boleh digagah dulu dengan panadol. Bagi turun suhu badan. Kebahlah demannya.

Tapi bila anak asyik memegang dada mengerang sakit, memang tak tahu apa nak dibuat melainkan dibawa jumpa doktor.

Inilah yang berlaku kat Amee, my third son, si anak bongsu.

Sakit dadanya tak mengira masa. Mengayuh basikal kesekolah pun boleh kena attack.

Diklinik, bacaan rentak jantung dimbil tapi tiada yang abnormal kata doktor india yang merawat. Dan terlalu awal pula untuk buat conclusion dan untuk itu dia rujuk Amee kat wad kecemasan kerana sakitnya tak berkurangan.Dan lagi tambah doktor, kesakitan begini mungkin ada macam ada simpton tyroid. So, pemereksaan darah juga perlu dibuat serentak.

http://www.ipohnews.com/wp-content/uploads/2011/01/DSC01348.jpg Di wad kecemasan memang cemas. Punyalah ramai patient sehingga melimpah ke ruang koridor. Patutlah teman perasan ruang koridor di upgrade oleh pihak hospital dengan aircond. Ini tujuan rupanya. Masa masuk kawasan hospital dah boleh agak sesaknya bila 10 kali tawaf pun masih belum dapat cari ruang parking. Banyaknya kereta pulak tu bersilang-silang. Inilah suasana Hospital Besar Ipoh. Rasanya hospital ini dah tak boleh menampung pesakit lagi. Hanya tunggu masa pesakit meletup je.

Andaian teman tepat sekali. Hampir 3 jam baru selesai di diagnosis doktor dan putuskan Amee kena masuk wad untuk pantauan lanjut. Kita pun preparelah nak masuk wad, alih-alih disuruh balik sebab katil tak cukup.

Hmmm.........








No comments:

Post a Comment