Monday, April 30, 2012

The Return of Aidid Mu'addib ?

MLM adalah satu industri yang besar. Ramai kekawan yang joint MLM. Yang success pun ada. Tahniah untuk mereka.

Disebalik keghairahan MLM, banyak juga cerita yang tak sedap. Yang hilang duit pelaburan tu biasalah. Tapi bila sampai hilang kawan dan bini, ini sudah cerita lain. Dalam memahamkan lagi apa itu MLM, muncul pelbagai blog yang menyokong. Tapi yang menarik perhatian adalah blog kepunyaan Aidid Mu'addid.

Blog Aidid adalah antara blog yang paling hangat diperkatakan. Bukan sahaja didunia siber, malah dikalangan 'pengusaha-pengusaha' MLM.  Blog Aidid ini, saban minggu ada sahaja cerita-cerita sensasi yang dibawanya. Sensasi bukan setakat bahasa kasar yang dia pakai, tapi kandungan kupasan yang menghentam syarikat dan individu tertentu dlm industri MLM.

Teman pun dah jadi macam pembaca setia blog Aidid. Mengikuti blog beliau dah hampir setahun. Itu pun secara tidak sengaja semasa men'google'. Hinggalah pada awal tahun ini,  tiba-tiba blog beliau telah diremove.

Apa sebab diremove, teman tak pasti. Ada yang kata, SKMM yang arah. Ada yang kata, cover Aidid dan terdedah.

Apa pun teman sedih juga. Bukan sedih sebab tak dapat baca celoteh kasar Aidid. Tapi,memikir apabila  info menarik yang banyak boleh dibelajar dalam blog tu hilang. Hu..hu..huu..

Tapi, tak semena-mena hari ini, bila teman klik bookmark Aidid pada browser, Hawla... Blog Aidid muncul semula. Blog Aidid memang teman dah bookmark lama dulu. Ingat nak delete, tapi lain pula jadinya.

Tergamam kejap teman. Ini big news.

Aidid dah nak aktif balik agaknya. Walaupun, kadungan blog beliau kali ini agak lama, teman tetap lega. At least, a juga bloggers yang  berani seperti Aidid mempertengahkan kebenaran, walaupun  ia pahit untuk ditelan.

Welcome Back Aidid.





No comments:

Post a Comment